Enkele  jaren geleden besloot men bij STV Lekstreek om een sponsorplan te schrijven. De vereniging had voor het 50-jarig jubileum in 2015 vijftig sponsors bereid gevonden financieel te helpen bij het vieren van de mijlpaal en het wilde deze bedrijven graag een platform geven waar ze elkaar konden ontmoeten. Voorzitter Berit van Dobbenburgh-Meyboom vertelt: “We hebben een piramide voor sponsors ontwikkeld. Daarin staat de hoofdsponsor bovenin, met daaronder de leden van de businessclub, die vier verschillende pakketten kunnen afnemen.”

Oorspronkelijk was het plan om twee keer per jaar een evenement voor de sponsors te organiseren. Maar dat lukte aanvankelijk niet. In oktober 2018 vond het eerste businessevent plaats en dat was volgens Van Dobbenburgh een groot succes. “Onze businessclub telde destijds 23 leden en we hadden tussen de 50 en 60 deelnemers aan het evenement. De huidige leden konden introducés meenemen en geïnteresseerden waren ook welkom.”

STV Lekstreek had een avondvullend programma samengesteld. Marco Hoogerland van de talentenacademie was de hoofdspreker. Hij ging onder meer in gesprek met Patrick Roest en Hein Otterspeer, twee leden van de vereniging. “We hebben de aanwezigen ook nog een aantal stellingen voorgelegd en een buffet aangeboden. Tot slot kon iedereen vrij netwerken”, aldus Van Dobbenbergh.

Voor iedereen toegankelijk

Bijna twee maanden na het event hebben zich al acht nieuwe sponsors gemeld. En er zijn nog veel meer bedrijven die interesse hebben getoond. “De kracht van de businessclub is dat het laagdrempelig is. Het kost niet veel geld om lid te worden. De businessclub is daarmee voor iedereen toegankelijk. Daarnaast is het een platform om te netwerken en nieuwe mensen te leren kennen.”

STV Lekstreek geeft haar sponsors ook veel publiciteit, onder meer via het clubblad en de online kanalen. Van Dobbenburgh: “We kijken altijd wat we voor elkaar kunnen betekenen en met elkaar kunnen doen. Een goed voorbeeld is de nieuwe website, die we op dit moment aan het ontwikkelen zijn. We hebben bij het benaderen van bedrijven direct gevraagd of ze ook wilden toetreden tot de businessclub. We proberen altijd win-win-win-situaties te creëren, waarbij zowel de club, de leden als de sponsor profiteert.”

Buiten kaders denken

Volgens Van Dobbenburgh is het hard werken om nieuwe sponsors te binden, maar werpt het wel zijn vruchten af. “Het kost tijd en energie om een sponsorplan te maken en een standaardpresentatie voor te bereiden. Maar dat helpt wel enorm bij het benaderen van potentiële sponsors. Daarnaast zou ik iedereen willen aanraden buiten de kaders te denken. Denk in mogelijkheden. Bij ons iedereen welkom, want wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. We blijven in contact met onze sponsors en zijn nu druk bezig een tweede evenement te organiseren, want het eerste businessevent smaakt naar meer!”

  • Datum: 17-01-2019

Blijf op de hoogte!

Wil je al het laatste nieuws over bepaalde thema's in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en geef zelf aan hoe vaak je een mailtje wilt ontvangen en over welke thema's deze gaat.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Klik op één van de onderstaande thema’s om meer over dit onderwerp te lezen. Als je op het plusje naast het thema klikt, houden we je op de hoogte van dit onderwerp in jouw nieuwsbrief.

Sponsoring Communicatie

Lees ook