Net als veel andere clubs merkte ook het bestuur van IJsclub de Loosdrechtse Plassen een aantal jaar geleden dat steeds minder leden afkwamen op de algemene ledenvergadering. “Heel vroeger was er altijd al een verloting tijdens de ALV van IJLP. Zo’n acht jaar geleden hebben we dat in ere hersteld, omdat we iets wilden doen om weer meer mensen te trekken”, legt voorzitter Jacob van der Meulen uit.

Samenwerking

Het idee was even simpel als doeltreffend: samenwerking. Ga bij lokale ondernemers langs met de vraag of zij iets beschikbaar willen stellen voor de verloting. “We bezoeken drie weken van tevoren verschillende bedrijven in de omgeving van Loosdrecht”, aldus Van der Meulen. “Een week voor de ALV vragen we naar de stand van zaken en vlak voor de vergadering gaan we langs om de producten op te halen. Vrijwel alle ondernemers reageren enthousiast op ons verzoek. Van de plaatselijke bakker tot de schaatswinkel tot de slager. Wij hebben op de ALV prijzen variërend van een ijshockeystick tot een rollade. En er zijn zoveel producten dat we de laatste jaren meerdere lotingen op één avond hebben georganiseerd. ”

Benieuwd naar de resultaten van dit initiatief en hoe het plan in Loosdrecht precies vorm kreeg? Lees het hele verhaal in het Kenniscentrum op KNSB.nl.

  • Datum: 19-10-2017

Blijf op de hoogte!

Wil je al het laatste nieuws over bepaalde thema's in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en geef zelf aan hoe vaak je een mailtje wilt ontvangen en over welke thema's deze gaat.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Klik op één van de onderstaande thema’s om meer over dit onderwerp te lezen. Als je op het plusje naast het thema klikt, houden we je op de hoogte van dit onderwerp in jouw nieuwsbrief.

Bestuur & organisatie Bestuurlijke vernieuwing Tips en advies

Goede voorbeelden in de buurt


Lees ook