Kicks is een start-up van de KNVB. Het project is net gestart, vertelt Lenny Renne. “We zijn sinds twee maanden actief bij vier verenigingen in Utrecht. In Utrecht proberen we kicks goed neer te zetten om vanuit daar vervolgens uit te breiden naar andere steden. Bij kicks kunnen voetballers voetballen op een flexibele manier. Je wordt dus geen lid van een vereniging of een team, maar maakt een account aan op onze website en komt vervolgens voetballen wanneer je wilt. Dit doe je altijd op je favoriete locatie en je betaalt online gemakkelijk per keer. Op dit moment organiseren we ‘kicks-training’, een open training waarbij partijtjes spelen centraal staat. In september gaan we los met een korte doordeweekse competitie genaamd ‘6x6x6’. In de toekomst zullen er ook nog andere voetbalvormen onder de naam kicks aangeboden worden. We beloven onze voetballers dat voetballen bij kicks vrijblijvend is, dat je altijd zelf kiest waar en wanneer je voetbalt en dat het altijd goed geregeld is. Goed geregeld betekent: je bent klant. Je krijgt van ons de allerbeste Nike ballen, een opgeleide kicks-trainer, een schone kleedkamer, een goed veld en we zorgen ervoor dat er altijd een kantine open is waar je na het voetballen lekker wat kunt drinken.”

Mensen in beweging krijgen

Het doel van kicks is simpel: mensen in beweging krijgen. En daar sluit de AH Sportactie natuurlijk naadloos op aan, want die heeft hetzelfde doel.  Vandaar dat kicks de promotiemogelijkheden graag benut om het bekend te maken. Renne: “We hebben in de regio Utrecht Albert Heijn winkels benaderd met de vraag of we samen kunnen werken. Met vier Albert Heijn winkels hebben we inmiddels afspraken gemaakt.”

De manier waarop kicks en de Albert Heijn winkels samenwerken is telkens anders. Renne: “Dat is maatwerk, we kijken samen met de winkel naar de mogelijkheden en beslissen ook samen in welke vorm we promotie maken. Het is vooral een ‘zichtbaar’ zijn in de winkel, bijvoorbeeld met kartonnen totems en met vloerstickers. We willen vooral duidelijk maken wat kicks inhoudt en dat willen we op een speelse manier doen. Verder zijn er nog advertentiemogelijkheden. En we bekijken nu of we de medewerkers van de Albert Heijn winkels ook kunnen uitnodigen om een keertje mee te doen.”

Persoonlijk contact

Renne heeft bij het benaderen van de Albert Heijn winkels vastgesteld dat bellen met de store manager niet de beste manier is. “Die staat dan vaak midden in de winkel en zegt ‘stuur een mail’ of ‘kom even langs’. Dat werkt waarschijnlijk het beste, gewoon binnenstappen bij de Albert Heijn winkel bij jou in de buurt en vragen wat je voor elkaar kunt betekenen.”

Zeker als club ben je ook voor een Albert Heijn winkel een interessante partner. Jij wilt graag nieuwe leden werven, de AH Sportactie heeft als doel om meer mensen aan het bewegen te krijgen. Als jij met je club voor een leuke promotieactiviteit in of bij de winkel zorgt, dan versterken jullie elkaar! Maak dus een leuk plan en stap op die winkel af!

  • Datum: 16-08-2017

Blijf op de hoogte!

Wil je al het laatste nieuws over bepaalde thema's in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en geef zelf aan hoe vaak je een mailtje wilt ontvangen en over welke thema's deze gaat.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Klik op één van de onderstaande thema’s om meer over dit onderwerp te lezen. Als je op het plusje naast het thema klikt, houden we je op de hoogte van dit onderwerp in jouw nieuwsbrief.

Ledenwerving & –behoud Ledenwerving AH Sportactie Jongvolwassenen Jeugd

Goede voorbeelden in de buurt


Lees ook