De stappen

1. Kom naar de inspiratieavond bij jouw Rabobank

Laat aan jouw lokale Rabobank weten dat je geïnteresseerd bent in Verenigingsondersteuning. Elke bank organiseert inspiratiesessies waarin je meer informatie krijgt over het traject. Wanneer er weer een sessie plaatsvindt, nodigt de bank jouw vereniging persoonlijk uit.

2. Laat ons jullie ambitie weten en hoe wij kunnen helpen met het realiseren ervan

Na de sessie geïnspireerd geraakt? Laat ons dan weten wat de ambities zijn van jouw vereniging en wat jouw vereniging onderscheidt van anderen. Op welk onderwerp wil je inzetten en waarom is dit zo belangrijk voor jouw vereniging? In de presentatie van je aanvraag ben je vrij. Misschien een Powerpoint, vlog, poster of infographic? Het is aan jou! Benieuwd hoe anderen dit aanpakten? Bekijk voorbeelden van St. Kristal Samen Leven, City of Wesopia, Drie Espelse verenigingen en ProPodium.

3. Selectie van kandidaten

Uit alle ingestuurde pitches kiest jouw lokale Rabobank welke verenigingen zullen worden ondersteund. Zorg dus dat je opvalt! De Rabobank kan 5 à 10 verenigingen ondersteunen.

4. Met een afspiegeling van je vereniging op intakegesprek

Je bent er bijna! Eerst willen we de ambities van je verenging helder en inzichtelijk te krijgen. Daarom neem je deel aan een Verenigingsintake met een representatieve vertegenwoordiging van jouw vereniging. Dit betekent dat je samen met trainers, leden, ouders en het bestuur om de tafel gaat met onze procesbegeleider om het te hebben over jullie ambities. Daarnaast vul je een Quickscan in; een online tool waarmee je inzicht krijgt in hoe jouw vereniging scoort. De uitkomst van de Verenigingsintake bepaalt of je met de Verenigingsondersteuning van start gaat of dat je op een andere, beter passende manier, ondersteund wordt door de Rabobank.

5. Samen van start met Verenigingsondersteuning

Gefeliciteerd, jouw vereniging krijgt Verenigingsondersteuning! Jouw vereniging start samen met de procesbegeleider en/of andere expert met het traject om je vereniging te versterken. Na een jaar wordt het traject geëvalueerd en bepalen jullie samen met de procesbegeleider de invulling van het traject voor het 2e jaar.

Wat vinden wij belangrijk?

  1. De vereniging is bereid ook zelf de benodigde tijd en effort in het traject te steken om van de Verenigingsondersteuning een succes te maken.
  2. De bestuurlijke en financiële basis van de vereniging is op orde: er spelen geen grote zaken die het functioneren van de vereniging op korte termijn in de weg zitten.
  3. De vereniging heeft (potentiële) maatschappelijke lokale impact: ze betrekt verschillende doelgroepen uit haar directe omgeving bij de vereniging of heeft deze ambitie.
  4. De vereniging is bereid over te stappen naar het huisbankierschap van de Rabobank.
  5. De vereniging is bewust bezig met (of wil bezig gaan met) de sociale veiligheid op de vereniging, bijvoorbeeld door het regelen van Verklaringen Omtrent Gedrag.

Contact

Heb je inhoudelijke vragen over Verenigingsondersteuning vanuit de Rabobank of wil je meer informatie over deelname? Ons Rabobank supportteam van NOC*NSF staat voor je klaar. Je kunt ons bereiken door je vraag te mailen naar rabobank@nocnsf.nl. Gebruik daarbij als onderwerp ‘Informatieverzoek vereniging’ en vermeld de naam en plaats van de vereniging.


Blijf op de hoogte!

Wil je al het laatste nieuws over bepaalde thema's in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en geef zelf aan hoe vaak je een mailtje wilt ontvangen en over welke thema's deze gaat.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Klik op één van de onderstaande thema’s om meer over dit onderwerp te lezen. Als je op het plusje naast het thema klikt, houden we je op de hoogte van dit onderwerp in jouw nieuwsbrief.

Hoe kan mijn club meedoen?